wtorek, 23 stycznia 2018

Kalejdoskopy (Kaleidoscopes)

Ostatnia fascynacja naszej grupy to kalejdoskopy. Zaczęło się od zakupu lusterka Quilt block design Mirrors z kilkoma możliwościami podglądu i planowania bloków. Zabawa przednia, polecam. Ograniczyłam się do kąta 60 stopni ze względu na mniejsze ilości tkaniny, ponieważ potrzeba sześciu powtórzeń wzoru. Natomiast do kalejdoskopów o kątach 45 stopni  potrzebujemy aż ośmiu powtórzeń. Każdy z tych układów ma swoje wady i zalety.
A tutaj kilka zdjęć:
Przymierzanie, planowanie;
 Już wycięte elementy:
 I ułożone, tylko szyć...
 Gotowe uszytki, dzieło Grażyny:
 A to praca Teresy:
                                                    
Na końcu moja praca z 2010 roku:

To nie koniec kalejdoskopów, dopiero się rozkręcamy :)  Jeszcze zamieszczę co najmniej jeden post, związany z kalejdoskopami. Na dalszych zajęciach planuję  robienie kanapki, potem lamówki i wreszcie mam nadzieję na pikowanie. To dopiero będzie się działo :)


















5 komentarzy:

  1. Cudowne efekty! Tkaniny wcale nie jakieś mega wypasione, ale wszystko cudownie się komponuje. Podziwiam pomysłowość i przepiękne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalejdoskopy od dawna są na mojej liście "do zrobienia" ;) , ale nadal nie znalazłam tej jednej tkaniny, która mnie zauroczy!
    Piękne kalejdoskopy uszyłyście! Na takich można poszaleć z wzorami pikowania!
    Pozdrawiam Ciebie i Twoje uczennice ;)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne tkaniny miałyście do kalejdoskopów, z dobrymi wzorami i fajne bloki wyszły. Na moje warsztaty z kalejdoskopów zamawiałam specjalne lustra u szklarza :) Fajna zabawa , mam już materiał na zrobienie czegoś dla siebie - niedługo , czeka zaledwie 2 lata :) Pozdrawiam Joasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne obrazki! Życzę Wam dziewczyny miłego szycia, bo że będziecie miały super zabawę, to jestem pewna. Wielkie uściski dla Was :)
    Piękne obrazki! Życzę Wam dziewczyny miłego szycia, bo że będziecie miały super zabawę, to jestem pewna. Wielkie uściski dla Was :)


    OdpowiedzUsuń