środa, 2 listopada 2011

Blok patchworkowy - tutorial

Znalazłam w sieci szybki i łatwy blok patchworkowy. Najpierw TUTAJ a potem u jego autorki, którą jest Anita Grossman Salomona. Pomyślałam, że podzielę się z Wami. Jest tyle osób, które chciałyby spróbować swoich sił w patchworku, ale brakuje im odpowiedniego impulsu. I niech ten łatwy blok nim będzie....
Szerokość szwów u mnie to 1/4cala, używam takiej stopki. Czyli około 0,7 cm.
Blok wygląda tak:
Szyłam tak:
  • Złożyłam  dwie  różne tkaniny prawymi stronami do siebie.
  • Wycięłam kwadrat o boku 20 cm

  • Zaznaczyłam z prawej u góry i z lewej u dołu 5 cm
  • Przeszyłam, tak, jak na zdjęciu poniżej
  • Następnie przecięłam po przekątnej
  •  Złożyłam otrzymane trójkąty na siebie
  • Odcięłam na dole pasek o szerokości 5 cm
  • Odcięłam po lewej pasek o szerokości 5 cm

  •  Rozłożyłam otrzymane elementy
  •  Złożyłam je tak, jak powinny być zeszyte
  • Zeszyłam po kolei
  •  Wyrównałam do kwadratu otrzymany blok. I już
I jeszcze jeden na bis.

A teraz podsumowanie.
Żadnych wyliczeń, żadnych dodatków na szwy. Z dwóch kwadratów, złożonych ze sobą, każdy o boku 20 cm docelowo otrzymujemy kwadrat o boku 22 cm (lub 21,5 cm - wtedy można liczyć wielkość przewidywanego bloku na 20 cm, po odjęciu 1,5cm dodatku  na szwy).
Trzeba na końcu blok wyrównać, to prawda. Ale  przed szyciem  można całkowicie wyłączyć myślenie. Bez liczenia dodatków na szwy, bo tutaj byłby pewien problem, gdyż otrzymujemy różne figury geometryczne.
Miłego szycia życzę :) I liczę na to, że ktoś się pochwali swoim blokiem :)

37 komentarzy:

  1. Genialne i proste a efekt jest super!!! Niech no tylko znajdę wolną chwilę, na pewno spróbuję to uszyć! Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z patchworkiem, muszę kupić sobie jeszcze trochę sprzętu. A przy tym wzorze wystarczy mi zwykła linijka, świetnie! Pozdrawiam i zapraszam do siebie na Wrzosowisko!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie wytlumaczone :)Nie pomyslala bym, ze to takie proste jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja sobie tylko pobuczę, że na patchworki to mi całkiem czasu brakuje. Buuuu!
    Joasiu, a co będzie z tych śliczności? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie to już zmotywowało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Choć ja na razie szyję wirtualnie:)).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Joasiu..to nie moze byc az tak proste..az nie wierze, sprobuje ale jak narazie czekam na dostawe maszyny..wybralam kombajn -Brother innovis 1500-szyje, pikuje i haftuje..piekna sprawa tylko cena troche poraza ale ok podolalam ,,hihi..potem bedzie nauka szycia pikowania i haftowania a potem zmierze sie z Twoim bardzo latwym jak na moje oko tutkiem Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  7. U Ciebie to wygląda na pikuś, ale z pewnością nim nie jest! Mimo to szkoda nie skorzystać z tak przejrzystej lekcji, więc kiedyś na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż imienniczko, dalej będę podziwiać Twoje patchworki, nie da się zrobić wszystkiego samodzielnie, w każdym bądź razie jeszcze nie teraz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Joasiu ja to Ciebie pochwalę!
    Wiem jedno szycie to nie dla mnie. Co prawda mogłabym się uprzeć, jak... i ręcznie coś wymodzić... tylko co to by było???? Nawet moja wyobraźnia odmawia tu współpracy ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. zapiszę na liście "do zrobienia" mam nadzieję,że się uda (ech chciałabym) a co z tego Twojego szycia będzie?
    KonKata

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda prześlicznie.Ale przyznam Ci się że moje zapędy jeżeli chodzi o szycie są na etapie takim, że najbardziej z opisu podobało mi się "i już". Myślę że gdybym wyłączyła myślenie to pewnie zszyłabym sobie palce.Więc pozwól że będę się dalej z wielką przyjemnością zachwycała tym co TU zobaczę:))))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. W twoim wykonaniu rzeczywiście nie wydaje się być bardzo skomplikowane, nie pozostaje nic innego jak spóbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny tutorial :) Książka patchworkowa z takimi opisami byłaby bestsellerem wśród naszych craftowych sióstr! Wszystkie książki świata kazałyby wyciąć: cztery kwadraciki w dwóch kolorach, cztery trójkąty w dwóch kolorach, osiem prostokątów nieforemnych - wszystkie figury o określonych wymiarach... a potem tylko ręczny piecing i gotowe! A przecież do szycia większości bloków można zastosować takie tricki jakie przed chwilą zaprezentowałaś :)Dziękujemy siostro;)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Podpisuję się pod Kamilą - też myślałam, że trzeba wycinać każdy kawałek osobno i do tego nożyczkami po uprzednim namordowaniu się z rysowaniem kredą na materiale. A tu widać, ze trzeba mieć narzędzia i pomysł - bardzo dziękuję za ten tutorial! Wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ekstra!! Faktycznie wydaje się być banalnym!
    :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny blok . I faktycznie masz racje , można wyłączyć myślenie . Ostatecznie podczas szycia mozna mysleć w jaki sposób je połączyć .

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajny kursik ! może i ja wreszcie spróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny kursik:) wydaje się prosty - może i ja spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  19. niby proste, ale ja to tam i tak za szycie się nie złapię :D trza umiec obsługiwać maszynę ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię do Ciebie zaglądać,piszesz tak zachęcająco,że wszystko wydaje się być proste :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Joasiu podziwiam,ale mówię szczerze nawet nie próbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeczytałam,zrozumiałam,dziękuję!Ten blok jest tak ładny,że może ja taką poduszkę uszyję.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kurcze dla mnie czarna magia,ale dzięki za namiary -może coś mi się w głowie rozjaśni,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super ten "tutek". Sposób faktycznie bardzo prosty. Jestem pewna, że to niebawem wykorzystam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Podglądam, podziwiam i zazdroszczę talentu!

    OdpowiedzUsuń
  26. Joasiu, dziękuję za tutorial, blok jest bardzo ładny i myślę, że cala narzuta wyglądałaby też bardzo fajnie a w zależności od użytych materiałów efekt byłby różny. Wpisuje go więc na listę: do wykorzystania!!
    serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł Joasiu,naprawdę łatwy do wykonania dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. To jest piekna sztuka, ale ja sie chyba nigdy tego nie naucze. Zazdroszcze talentu!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda to mało skomplikowanie - moze spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziewczyno masz głowę na karku,. super, musze spróbować. Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie rozpisałam sobie na kartce (zeby mieć pod ręką)i jutro zaczynam

    OdpowiedzUsuń
  32. To jest chyba proste . Zrobiłam ściąge i jutro zaczynam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzięki za przejrzysty kursik. Uszyłam, udało się :))

    OdpowiedzUsuń
  34. Krásný popis i blok! Moc se těším až taky zkusím! Zdravím v Polsku z Čech!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super Blog :) bardzo pomocny Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny tutorial. Masz naprawdę super pomysły. Ja też chciałabym szyć takie piękne rzeczy :) Mam trochę zbędnego materiału (jakieś resztki po zasłonkach), trochę różnych lamówek, myślę, że trzeba się wreszcie za to wziąć i zrobić coś fajnego. Oglądając takiefajne rzeczy jak wrzuciłaś, aż chce się zabierać do pracy :)

    OdpowiedzUsuń